ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟
سرخط خبرها

مدارس مناطق زرد و سفید خراسان رضوی به‌صورت حضوری دایر خواهد شد | ۲۵۰ هزار نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

  • کد خبر: ۳۹۶۶۴
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
مدارس مناطق زرد و سفید خراسان رضوی به‌صورت حضوری دایر خواهد شد | ۲۵۰ هزار نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از تمهیدات این اداره در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | مجتبی افشار گفت: باتوجه‌به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه و ارائه دروس در بستر سامانه شاد، مهم‌ترین دغدغه ما تهیه لوازم الکترونیک برای دانش‌آموزان مناطق محروم است تا از درس عقب نمانند.

وی ادامه داد: اکنون براساس دستورالعمل بازگشایی مدارس، مدرسه‌هایی که یک نوبته هستند، از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ دقیقه و مدارس ۲ نوبته تا ۱۷:۳۰ دقیقه آموزش مجازی در سامانه شاد خواهند داشت و اگر خانواده‌ای بیش از یک دانش‌آموز در پایه‌های مختلف داشته باشد، در تهیه لوازم الکترونیک و تأمین اینترنت پرسرعت به مشکل برخواهد خورد. این نکته را نیز اضافه کنم که وضعیت کنونی ما در خراسان رضوی نسبت به ابتدای شیوع کرونا بسیار بهتر شده است و دغدغه‌هایی که اعلام شد تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

افشار به شیوه بازگشایی مدارس در نقاط مختلف خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: دستورالعمل بازگشایی همان است که پیش از این ابلاغ شده بود و مبنا بر وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید می‌باشد. در شهر‌های قرمز، آموزش‌ها کامل مجازی است و از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهد شد. در شهر‌های زرد، آموزش تلفیقی و به‌صورت زوج و فرد مجازی خواهد بود و شهر‌های سفید نیز مدارس به‌صورت کامل دایر خواهد شد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مدارس امسال در روز‌های پنجشنبه هم دایر است تا خلأ زمان آموزش برطرف شود. از سوی دیگر، چون مدارس ما در شهر‌هایی با وضعیت زرد، دانش‌آموزان کمتری دارد، بنابراین مشکلی برای رعایت فاصله‌گذاری ۲ متر نخواهیم داشت و این مدارس به‌صورت حضوری سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

افشار به تمهیدات لازم در مناطق محروم و مدارس روستا‌ها اشاره کرد و گفت: پوشش اینترنت سراسری، توزیع رایگان سیم‌کارت و امکان ارائه گوشی‌های هوشمند با قیمت مناسب، از جمله اقدامات جدیدی است که در این مناطق انجام شده است.
 


انجمن اولیا و مربیان به ثبت‌نام و هزینه‌های دریافتی نظارت می‌کند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در پاسخ به پرسشی درباره دریافت هزینه از والدین در مدارس دولتی خراسان رضوی با وجود ممنوعیت دریافت هزینه گفت: هزینه‌هایی که در ابتدای ثبت‌نام از والدین گرفته می‌شود، شامل هزینه تهیه کتاب درسی و بیمه دانش‌آموزی است که علی‌الحساب، مبلغ ۷۰۰۰ تومان دریافت می‌شود. درباره هزینه کتاب، اگر والدین خودشان در سامانه کتاب‌رسان ثبت‌نام کنند، دیگر به پرداخت هزینه ثبت‌نام کتاب برای فرزند خود به مدرسه احتیاجی نخواهند داشت.

افشار ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان مسئولیت نظارت بر هزینه‌های دریافتی مدرسه از اولیا را دارد تا مشخص شود هر مدرسه چه مقدار از هزینه‌های دریافتی را برای دانش‌آموزان خرج کرده است. به همین منظور، امسال طرح «ولی ناظر» در تمام مدارس خراسان رضوی اجرا شد که در آن یکی از اولیا به نمایندگی از انجمن به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان و وجوه دریافتی نظارت می‌کند تا تخلف نشود.

وی تصریح کرد: مبالغی که با عنوان مشارکت از والدین درخواست می‌شود، مکمل بودجه و یارانه‌ای است که هر مرکز آموزشی دریافت می‌کند تا بتواند خدمات مستمر خود را در طول سال تحصیلی به دانش‌آموزان ارائه دهد؛ بنابراین نقش انجمن اولیا و مربیان در مطالبه از مدیر آموزشگاه برای بررسی هزینه‌کرد آن آموزشگاه بسیار مهم است.

افشار به بازرسی از مدارس اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ بازدید از مدارس انجام شده است و ۶ مدیر به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی شده‌اند و یک مدیر نیز پس از اخطار‌های مکرر به‌علت دریافت وجوه غیرقانونی، از سمت خود عزل شده است.

وی با اشاره به نصب دستگاه کارت‌خوان در مدارس خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود که هیچ مبلغی به‌صورت نقد در مدارس ردوبدل نشود و حساب‌های مدارس نیز شفاف شود.
 
 


۲۵۰ هزار دانش‌آموز هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از افزایش ۵۰ درصدی ثبت‌نام در مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار نفر در مدارس خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از شروع سال تحصیلی ثبت‌نام‌ها ادامه داشته باشد و با رشد ۵۰ درصدی در ثبت‌نام‌های امسال مواجه شویم.

با این حال، افشار از ثبت‌نام‌نشدن بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دیگر در خراسان رضوی ابراز نگرانی کرد و گفت: این تعداد هنوز مدرسه خود را تعیین نکرده‌اند و بسیاری از آموزشگاه‌های استان ظرفیت سال جدید خود را تکمیل کرده‌اند. از والدین این عزیزان می‌خواهیم هرچه زودتر ثبت‌نام کنند تا در امر تهیه کتاب درسی و ظرفیت‌های ثبت‌نام مدارس با مشکل مواجه نشویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->